Bättre!

Ja, året började då inte precis som väntat! Hänt en del som man verkligen inte hade räknat med och tyvärr var inte allt positivt heller :-O....Men det känns samtidigt som denna vecka har gett en lite mer perspektiv och instikt på vad man verkligen ska ändra på detta år!
..


Ouufff...märkt också att jag behöver mer motivation när de gäller träningen också, kan liksom inte get going på enbart "Jag ska gå ner i vikt och bli tränad", så har tänkt igenom noggrannt nu under natten och lagt upp delmål som gör att vägen till beach 09 inte kommer kännas så oändlig och meningslös, träningen måste ju ha ett större syfte också!
HA! Kosten man försökte sig på nu i början gick helt åt skogen, man kan inte leva på enbart makrill och keso, till slut blev man bara hungrig och käkade sent på kvällen och ibland på natten som man då INTE SKA GÖRA! Blir och satsa på en varierad kost istället som håller i längden, kolhydrater är ett måste ifall man inte vill ha på IQ 50 :-P...
Blev ett riktigt dåligt start på denna träningsperiod minst sagt, de fler faktorer som är avgörande än bara "äta rätt och träna på", man måste ha en positiv inställning ifall det ska fungera!  Det gäller att se positivt på sig själv "Du är ung, frisk, stark och har alla möjligheter att uppnå de träningsresultat du vill" man måste liksom uppmuntra sig själv att orka och samtidigt så hamnar man också i positiva tankebanor som även kommer hålla sig när man nått dit man vill, fatta liksom ifall du börjar träna och försöker intala dig själv hela tiden "fan va fet och ful du är, bäst att börja träna så du blir snyggare snabbt" en person som tänker såhär riskerar att även när man uppnått det man först hade planerat fortsätter tänka att sådär, man sår ett frö i sitt undermedvetna som håller hårt på den negativa bilden man har av sig själv och det kommer då bli svårt att bli av med den.

Känns som jag skulle behöva mig en rejäl tankeövergång på den biten! Måhända att jag i dagsläget väger mer än jag gjort på väldigt länge och att det känns pissigt som fan, men jag vet med mig redan nu att inom snart kommer jag blivit av med en del bara kör hårt och inte SER NER på mig själv! Jag har varit skitsnygg en gång i tiden och kommer garanterat bli det igen om inte ännu läckrare! (är väll hyfsat fräsch i dagsläget oxå faktist :-P)...
Nää nu blire och köra på 2000% med träningen och satsa på en hållbar och långvarig metod som håller i längden, har skaffat en ny kategori här på bloggen också, den heter "WorkOut 09" ..ska börja seriöst med träningsdagboken på måndag och alla träningsreleterade inlägg kommer samlas där inne!


Ouuff...kände att jag verkligen behövde skriva av mig lite och få en lite klarare bild av varför de gick snett me träningen nu, and now I know :-)...Känner någon annan att de fick nåt utav denna text så kommentera gärna ;D...kul med respons :-)..
Men det här gäller liksom inte bara träning utan kan kopplas till andra saker i livet oxå! Feel free to relate to what fits you best :-)...

Ska börja testa på lite new shit för bloggen så att den blir lite intressantare och mer underhållande att läsa!
Den är väll redan klockren som den är *host* men allting kan alltid bli bättre :-P....
Yeah yeah, men det får bli till början på kommande vecka då :-)...



Tack till er som är regelbundna läsare.... Ni gör det värt och skriva <333

XoXo Joseph (mest för att driva med Peter)





Kommentarer
Postat av: Lotten

va positiv du är! du kommer att nå ditt mål, you have the power, fyi du är smashing no mather size

2009-01-11 @ 09:36:23
Postat av: Sandra

DU kommer klara din mål galant! Du har verkligen någon inre kraft som får dig o orka o de beundrar jag dig för :) Fortsätt kämpa så ska du se att du snart är vid ditt mål fortare än du trodde. KRAM <3

2009-01-11 @ 11:41:49
Postat av: Helena

Lycka till med träningen hörru! Året har ännu inte börjat på allvar än!

2009-01-11 @ 13:08:47
URL: http://www.metrobloggen.se/Helenaedvardsson
Postat av: Peter

Du kommer lyckas med dina mål joseph!Bara du tänker på att det kommer bli värt sen beach 09 och att du kommer se faboulus ut :P!Men skriv inte XOXO snälla! då slutar jag läsa din blogg

2009-01-11 @ 16:16:05
Postat av: Lola

that's my nigga! du kommer lyckas, det gör du alltid:)

2009-01-11 @ 16:30:30
URL: http://afroholic.bloggspace.se/
Postat av: Carrro

Aight.. Träna på vafan! Till slut måste man lyckas :D

Anders tränar på han med. Det är härligt. Jag vill börja simma. Måste bli av med förkylningen, det lilla som är kvar bara.



Livet går vidare. Segt med skolan men snart är det över :P Trysil blir ju en hel lång träningsvecka ;)

2009-01-12 @ 16:22:31
Postat av: Victoria Wiklund

vilken fin somrig bild :)

2009-02-08 @ 23:19:51
URL: http://sweetkaylee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0