Untitled!

Vet inte riktigt hur man ska börja dagens inlägg alltså!
Får skriva allt eftersom helt enkelt =)...

NEeeeeeeeeeeeeejmeeensåååattteeeeehhh, kan väll börja med att (oh, jag fick en början till slut :D)... som sagt :P, kan välle börja med att säga att jag nyligen varit med om de absolut jobbigaste ca 2 månaderna i mitt liv, och jag överdriver inte när jag säger att jag varit på "botten och ännu lägre"...
Jag har mått så otroligt kasst på alla sätt och vis, jag har plågats av svåra skuldkänslor, saknadskänslor, längtanskänslor och alla möjliga andra tankar och smärtsama upplevelser man kan tänka sig!
De här två månaderna har varit en resa/process som jag trots alla plågsamma stunder funnit som det ALLRA BÄSTA som kunnat hända mig!
Jag har nog aldrig under hela min livstid gråtit, pratat ut, skrikit, legat uppe sömnlös, gråtit ännu mer, varit bitter, ångestfylld, känt sån hopplöshet så mycket som de här 2 månaderna som varit!
Ödet kom och gav mig en REJÄL käftsmäll i ansiktet och sa till mig "DU KAN INTE HÅLLA PÅ SÅHÄR LÄNGRE, NU TAR DET SLUT HÄR!" och när jag säger en rejäl käftsmäll.... så menar jag en rejäl...






Vad är det då som har hänt?...
Kort och gott, Girl issues!

Jag är verkligen välsingad med de absolut bästa vännerna i världen, så mycket stöd, uppmuntran och uppskattning jag fått den här svåra perioden har fått mig att växa så otroligt mycket på så många sätt, när jag trodde som sagt att mitt liv var över!
All rådgivning, själavård, bibelord, bön, kramar, snälla ord, sena nätter uppe för min skull och så otroligt mycket mer, har byggt upp mig till en heelt ny människa!
Mina änglar på bibelskolan fick mig att inse att jag har blivit en ny människa, en älskvärd person rakt in i själen!
Det var så otroligt svårt för mig att acceptera det först för jag var så svårt plågad av hemska skuldkänslor, skuldkänslor som vägrade försvinna hur mycket alla än försökte få mig att förstå att "DU ÄR INTE SAMMA PERSON JOSEPH!!!!"
Men som man brukar säga "var sak har sin tid" och det tog tid för mig att äntligen kunna förlåta mig själv, jag gjorde det och insåg veeerkligen; Omg, jag är inte samma gamla skitstövel från då.. och det bästa av allt... HAN SKULLE ALDRIG KOMMA TILLBAKA HELLER, HAN SKULLE ALDRIG FÅ EN CHANS ATT FÖRSTÖRA MITT LIV IGEN (Nu låter det verkligen som jag är schizo :P... men nej, jag pratar bara om allt gammalt skit jag har i bagaget pågrund av hur jag var förr...)

Man lär av sina misstag sägs det, det är så sjukt sant också!
Jag har mognat, jag har vuxit, jag har lärt och jag har insett nu!

Jag var hos bäckbykyrkans diakon och pratade ut idag om allt det här och i slutet på vårat samtal sa hon:
"Jag har efter allt du sagt till mig märkt en otrolig mognad hos dig, du har verkligen lärt dig av de misstag och fel du gjort tidigare Joseph, jag ser endast en mognare, otroligt charmig och rakt igenom fin och underbar kille nu!
Den tjejen som får chansen att uppleva den nya sidan hos dig kan skatta sig lycklig, med de erfarenheter du har Joseph kan du inte misslyckas med något i ditt liv..
"

Jag kände hur mitt hjärta höll på att svälla över när hon sa de orden till mig, hon var inte den första som sagt något sådant till mig på senaste, men när hon kollade mig i ögonen och sa det på sättet hon gjorde så kände jag en sån otrolig lättnad i hjärtat... Alla problem bara försvann, all oro sveptes iväg och jag hade en sån frid med mig själv...


Jag har också kommit till insikt med att jag saknar inget i mitt liv!
Jag har verkligen den underbaraste familjen i världen, jag har så ooooooootroligt måååååååånga vänner som bara älskar mig precis som den jag är och visar det på alla sätt och vis!
Jag har insett att en flickvän är inte alls det jag behöver nu!
Jag är inte redo för ett förhållande än, det finns fortfarande sår inom mig som behöver läkas!
Mina nära och kära ger mig redan all kärlek jag behöver för att klara mig genom dagarna galant <3... och jag har även kunnat ge mig själv kärlek på ett HELT annat sätt än innan! Jag har aldrig kunnat sagt förut att jag är stolt över den jag är, men NU!!!!! Jag är mer stolt över mig själv än någonsin tidigare =)....
Sååå, flickvän kommer när det kommer helt enkelt! Det är ju sjääääääääääälvklart att man spanar!
Men jag är inte i behov av en flickvän!
Hur gulligt som helst, Emmelie försökte få ihop mig med en av sina arbetskompisar i lördags på hennes födelsedagsfest, kan säga såhär mycket.... TJEJEN VAR SÅ SJUUUKT SÖÖÖÖÖÖÖT!!!! Ooh va fin hon va :-), gick inte precis vägarna men ett stort plus var att hon inte rökte!
Vi får se vad framtiden har och bjuda på nu =)...
Jag veet bara att nu, tjejen som lyckas stjäla mitt hjärta... får vara beredd på att bli den lyckligaste och mest uppskattade på jorden!

Plus att hon även kommer få den snyggaste pojkvännen i världen också! Hääähäää!!

Mitt liv har fått en helt ny vändpunkt och ingenting kan förstöra för mig nu =)...

Tack vare allt underbart stöd och samtal har jag börjat se LJUSET och FRAMTIDEN!

//En Mognare, Finare och Underbarare Joseph...(Ego eller inte! Det är sant :D:D)




Det märks verkligen träningen börjat ge resultat! (Snyyyyyygging!!!)







Kommentarer
Postat av: Emeliè

Vad bra Joseph, att du börjar må bättre och du SKA ta åt dig av allt bra folk säger. Du är en underbar människa! <3 Alla kan bli något bättre om man bara vill och SER felen man gjort!

2010-04-13 @ 09:17:33
URL: http://ingenlust.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0