My Year So Far :-O

Detta år har börjat som en av de bättre men samtidigt sämre åren in my life (Så är det med många år i ens liv I know :P)...

Men det största pluset är att jag varit nykter (eller aa inte druckit/supit/festat med alkohol) sedan jag började på Marre i höstas! Det vill säga hela 6,5 månad utan en enda droppe!
Det har bara varit positivt på ALLA sätt och vis, kan dra igenom några gynnande effekter av avhållsamheten från skiten =)..


+ Sparat något otroligt med pengar (Har gjort av med så ohyggligt mycket på utelivet när det var som värst, störst ångest är över att mer än 1/3 av de hårt tjänade Norge pengarna gick till bara alkohol!!!)

+ Fått tillbaka mitt självförtroende (Det berusade tillståndet fick en att helt förlita sig på alkoholen för att kunna ha kul och "våga" vara sig själv, så till slut blev man beroende av alkoholen för att överhuvudtaget känna att kvällen blev lyckad =/...)

+ Fräschare hy och lyster i ansiktet (Kroppen blev så sinnessjukt nedbruten av alkoholen att man till slut såg ut som en spöke)

+ Tappat 10kg sen höstas och fått en otrolig muskelmassa i utbyte =)... (Alkoholen fick mig att tappa sommaren-2007-formen HEEELT!!!! Sån sjuuk ångest när man kollar tillbaka på bilder då man verkligen va urläcker >.< .... Säger sig själv ganska mycket, Sprit gör en TJOCK!)


Har som sagt varit stora förändringar sen jag slutade dricka både inombords och ut!
Mariannelund har verkligen varit en väckerklocka för mig och lärt mig att man kan ha MINST (verkligen MINST) lika kul en fredag utan alkohol och det bästa av allt är att du vaknar nästa dag utan baksmälla och oroligheter att du gjorde något dumt under kvällen som du inte minns! *ÅNGEEEEEEST*
Mest av allt tackar jag HERREN för att han varit med mig och hjälpt mig bort från det livet, man hade väll sina lyckade kvällar också, men var inte värt det i längden! Inte det minsta...




Bild från Back In The Days innan spriten kom in i bilden! Ouuff, kärlek till den kroppen alltså :P...
Yaa, får se vad denna sommar bjuder på för överraskningar!

Ef 5:18!


PS Tänkte skriva mer, men det börjar bli sjuukt sent så detta får bli en början =)...
Good naaajt


God Bless!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0