The First Date =)

En man frågade en gång sin mamma, "Hur kan jag hitta den rätta kvinnan för mig?", då svarar mamman, "Oroa dig inte över att hitta den rätta kvinnan, koncentrera dig på att vara den RÄTTA mannen."


Denna text beskriver ganska bra vad jag fick för tankar efter den helt enastående och underbara dejten igår =)...

Jag fick mig en redig överraskning om mig själv igår när det kom till "första dejten", jag har aldrig riktigt varit på en "riktigt" organiserad och planerad dejt! Med andra ord, jag har aldrig varit på en första dejt!
Jag hade alltid bilden av att jag var den här iskalla och självsäkra killen som kunde handskas med vilken situation som helst, men jag märkte igår att så fort jag kom utanför hennes port och hon kom ut så fick jag tunghäfta....
Jag blev något otroligt tom i huvudet och visste inte alls längre hur jag skulle föra mig, jag hade helt enkelt mina damer och herrar hamnat i en såkallad "Nervösitetsläge"...
Det som slog mig mest var hur pass nervös jag blev, det syntes på låååååånga vägar att jag skakade av rädsla för vad hon tyckte om mig!
Hahaha, inget alls gick som planerat i början. För det första så stängde restaruangen vi skulle till en timme tidigare än förväntat, så då försökte vi med sibylla och då hade de redan stängt, så jag fick den smarta idén att vi handlar lite på ICA och fixar ett käk (yeah, där kan vi snacka "handling business right")
Yeaah iallafall, så det blev en runda till ICA, det blev grillad kyckling me potatissallad och gurka! *smaskens*

Sen satt vi nere i köket och lärde känna varann i nästan 3,5 timme och jag märkte hur jag blev mindre och mindre nervös ju mer tiden gick, men det hade mycket att göra med att hon var så otroligt lätt och umgås med, trots visa fraser hon sa som fick en att flyga i tak :-P...

Det är ju sjääälvklart att det blev efterrätt också; Kesella med frysta blandfrukter/bär och marabou mint chocklad kross i.. *Tummen upp*

Vi avslutade kvällen med att gå upp till Aulan och plinka på gitarren och pianot!
Underbar sång och musik blev det =)....


Jag lärde mig en hel del intressanta saker om mig själv genom denna dejt;

Först och främst att jag överskattade mig själv när det kom till den sociala och lugna biten, jag blir tydligen skräckslagen på första dejter (speciellt om det är fina flickor har jag märkt nu) och jag får tunghäfta och vet inte alls vad jag ska säga.
Sen att jag är en människa som kräver bekräftelse, jag är ganska beroende att veta vad den andra personen tycker om mig för att jag ska kunna fungera, så bekräftande ord är något som verkligen går hem hos mig =)...
Jag är en väldigt intressant person, som kan underhålla min dejt och få henne att skratta i princip hela tiden!
Mitt enastående och oemotståndliga leende är mitt vapen mot "awkward moments" och jag drog fram den så fort stämningen blev lite halv pinsam eller tyst!

Så, det var en del av min ALLRA första riktiga "första dejt" =)..

Det absolut bästa tipset jag kan ge är helt enkelt....BE YOURSELF!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0