Mitt liv på Marre :-) Prt 1




Jag har nu efter året på Marre förstått vilken trasig själ jag egentligen var innan jag började skolan, då menar jag verkligen trasig på alla sätt och vis...
Jag visste inte hur mycket skuld och sorg jag bar inom mig utan att veta om det, hur mycket smärta och ånger som egentligen låg under ytan och fick mig att nästan helt tappa kontakt med mina känslor...
Innan jag började på Marre så hade jag otroligt svårt med känslor, jag hade svårt att känna saknad, sorg, uppskattning, ånger och massa andra känslor en normal människa känner!
Det skulle ta en evighet och gå igenom varför jag la ett omedvetet lock över mina känslor, men jag berättar mer än gärna ifall ni frågar =)...


Jag hade två önskningar/böneämnen till Gud inför året på Mariannelund:

1. Att jag för en gångs skull fick gråta på riktigt...
2. En livsförändrande händelse...

Böneämnena står i prioritetsordning...

Dessa önskningar fick jag bönesvar på!


Jag har fått vara med om så otroligt mycket detta år som förändrat mig totalt som människa och kristen, för det första så har jag nästintill slutat svära HELT...
Det händer att man skämtar och använder engelska svordomar då och då men som ett VARDAGLIGT BRUK i vanliga språket har det helt försvunnit.. Det enda jag säger nu förtiden är "skit och SHIT" längre än så går jag inte :P...
Det sjuka är att det är nästan så man blivit lite känslig för folk som svär jätte mycket, t.ex. "Det var så jävla längesen jag hade ledigt fan, den där jäveln ska fan inte ha ledigt så jävla mycket som han vandrat hemma"
Jaa.. ni förstår vart jag vill komma :P...
Har märkt att stämningen blir så otroligt mycket bättre ju mindre folk svär och det blir en goare atmosfär att samtala också =)...
Det är nästan så man skäms lite när man läser sina gamla blogginlägg, Ouuff...!!
Var kul att folk på bibelskolan märkte att mitt språkbruk hade förändrats drasiskt från när jag började! 
Folk gör egentligen som de vill ifall de vill flyga iväg med verbalerna, men att använda mycket kraftsuttryck tyder på en osäkerhet i språket...

Mitt förslag är ska man prata säg helst något som bygger upp istället =)..



Tror det här får räcka som en början på redovisningen av mitt år =)...
Det är så sjukt svårt och formulera sig bra och försöka beskriva 1 helt år av förändring, nya intryck och jaaaa... blir bara halvbra märker jag nu! Som sagt innan vill ni veta mer detaljerat så frååååååååååååååga =)....


Kram på er alla trogna läsare <3...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0