Våga älska =)

Tror jag skrev i ett tidigare inlägg att jag läste denna bok?..

Iallafall =), så läser jag i dagsläget en bok som heter "Våga älska, 40 kärleks utmaningar".
Boken handlar om VILLKORSLÖS kärlek och hur vi på bästa sätt ska praktisera den i våra relationer med varandra! En helt makalös bok som gett mig så OTROLIGT mycket och fått mig att inse vad äkta och riktig kärlek handlar om och går ut på.
Jag märkte efter ett tag in på boken att det här är en bok man inte ska läsa på egen hand, utan man ska läsa den tillsammans med sin respektive, så därför slöt jag igen boken och tänkte att jag läser klart den med min framtida käraste!
Dock har de kapitel jag läst gett mig en större bild av innebörden av självuppoffring för att få sitt äktenskap att fungera. Jag kände hur jag för varje sida blev en bättre och bättre pojkvän (faktist :P..häähä)eftersom jag visste precis hur jag skulle handskas med svåra situationer som kan och KOMMER uppkomma i ett äktenskap!

Det jag lärt mig hittils om kärlek är:
Kärleken har tålamod
Kärleken är god
Kärleken är inte självisk
Kärleken är omtänksam
Kärleken är inte oförskämd
Kärleken är inte irriterad
Kärleken tror det bästa
Kärleken är inte svartsjuk
Kärleken gör ett gott intryck
Kärleken är villkorslös
Kärleken vårdar ömt
Kärleken låter andra parten vinna
Kärleken kämpar med shyssta medel
Kärleken gläds
Kärleken hedrar
Kärleken medlar
Kärleken främjar närheten
Kärleken försöker förstå


Boken går djupare in på alla de enstaka områdena av vad kärleken är!
Jag har typ häflten av boken kvar men känner att jag redan nu kan de väsentligaste om vad uttryckandet av sann kärlek är :-)... Det ska bli spännande att läsa sista häflten med dig <3...

Som jag alltid sagt tidigare, vill ni diskutera det här djupare så hör av er =)... Det här är ett ämne som ligger mig varmaste om hjärtat nu! Förhoppningsvis hos er också ^^, ...


"Den största gåvan kärleken kan ge är att göra allting den vidrör heligt"


Jag älskar er <3



Kommentarer
Postat av: Michelle von Walden

Jag älskar dig!

2010-06-14 @ 00:03:32
URL: http://michellevonwalden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0